Majkin salaš, ribolovački raj na Paliću

Sre, 2012-10-31 13:40 - chule

Komercijalno jezero "Majkin salaš"

Pored bogate gastronomske ponude, domaće kuhinje sa vojvođanskog područja posetioci mogu uživati i u ribolovu.

Pošto je voda bogata šaranima savetujemo višednevne odmore u pristupačnim apartmanima Majkinog salaša.

Vrlo su povoljne cene noćenja sa doručkom, pogledajte cenovnik i specijalne ponude.

Za sve ljubitelje ribolova, obezbeđeno je 24 mesta sa trščanim suncobranima a u vodi vas čekaju pored šarana kapitalaca, som, amur, tolstolobik, smuđ, karas i štuka.

Vodena površina je rapoređena na 1 hektar u 2 sekcije, postoji i ostrova do kojeg se dolazi skelom.

Prelep ambient vam garantuje lep odmor a ako povedete i porodicu neće im biti dosadno jer je dostupno mnoštvo sadržaja i za decu.

Poslednjeg vikenda još dok su bili topli dani smo okušali sreću i sa Haldorado mamcima, rezultate kratkog popodnevnog pecanja pogledajte i pročitajte ispod.

Jedno popodne na Majkinom salašu

Koza Andro - TOPfish teamSubotica na prvi pogled izgleda kao da je mesto savršeno za ribolov, međutim stvarnost je potpuno drugačija. Ako želite da uhvatite nešto više od zanimljivog iskustva, onda nemate puno izbora ukoliko ne želite da putujete daleko. Na sreću, postoje neke skrivene oaze, do kojih se može brzo stići nakon posla, ili ako želite da provedete vikend sa celom porodicom. Jedna takva oaza je ˶Majkin salaš” u blizini Subotice, na Paliću.

<br />
Прикажи већу мапу

Majkin salaš je oko 10km udaljen od Subotice, ko dolazi iz daleka, treba na autoputu koji ide ka Mađarskoj da izađe na izlazu Sever, nakon kog će posle tri kilometra stići do ove destinacije.

Ovaj starinski vojvođanski salaš se nalazi među voćnacima i izgleda kao u bajci. Izgladnele goste čekaju tradicionalna jela, domaća rakija i vina pravljena po starim receptima uz živu tamburašku muziku.

Mesta sa trščanim suncobranima

... ili bez zaklona

Prelep ambijent i dobar teren

Majkin salaš

U slučaju kiše, kolina je tu

Ukoliko ne planirate samo jednodnevni izlet, nego ribolov preko celog vikenda, na 100 metara odavde se nalazi ˶Cvetni salaš”, gde možete prespavati. Cene su zaista povoljne, a nivo usluge ćezadovoljiti svakoga.

Cvetni salaš

Cvetni salaš, mesto za odmor i prenoćište

Cvetni salaš - smeštaj

Enterijer Cvetnog salaša

Ovo ribolovačko jezero se prostire na 2,5 hektara, i nekada je bilo malo jezero, koje su stalno proširivali. Današnje dimenzije je dobilo 2011. godine.

Ovo je pravi raj za sportski ribolov, što znači da možete loviti šarana, amura, soma, smuđa, kao i štuke. Nije retkost šaran od 20kg, ali se može uhvatiti i som od 90 kg kao poseban kuriozitet. Nisam slučajno spomenuo, da je ovo jezero raj za sportske ribolovce, jer ovde morate da pazite na uhvaćenu ribu, i ne možete je čak ni kupiti.

Oblik jezera je jako zanimljiv, nije uobičajen, već liči na sistem kanala koji nemaju veliki prečnik, dakle ribolovci koji dođu ovde, ne moraju da se pripreme za daleke zabačaje, jer je prečnik kanala u proseku oko 25m, zato uglavnom preporučujem ribolov na plovak, ali možete uživati u ribolovu uz feeder ili piker štapove.

Majkin salaš

Majkin salaš - jezero iz visine (lovačka čeka)

Širina kanala nije dugačka, maks. 25m

Pogodno za feeder tehniku ili match ribolov

Na jezeru se nalazi 24 označenih punktova za ribolov, meni se najviše dopadaju mesta na ostrvima. Ono što je zanimljivo na ostrvima je da nema mosta kojim možete doći do njih, nego do njih stižete uz pomoć kanapa i plivajuće skele kojom treba da se odvučete.

Leti na mesečnom nivou se organizuju takmičenja match štapovima, gde se može naći sasvim lep ulov, a lokalni kuvar koristi svoje znanje, na ogromnu radost gladnih ribolovaca.

Majkin salaš

Patke, guske i divlji kunići koji žive u rupama će vam praviti društvo dok riba ne zagrize

Ostvo je u sredini kanala i na njega se dolazi skelom

Toliko u uvodu, nadam se da ste dobili volju za dolazak ovde, a ako niste, nakon ovog mog kratkog izveštaja, sigurno ćete ga dobiti.

Pošto preferiram feeder ribolov, i inače volim da eksperimentišem sa feeder tehnikom u neuobičajenim situacijama, mislio sam da ne poslušam predloge koji su do mene došli, a to su da izaberem tehniku match štapovima.

Već pri prvom dolasku ovde, odabrao sam jedno ostrvo preko puta kog se nalazi red trske. Ovaj red trske je na 20-25m, tako da pri zabačaju treba paziti, jer jedna greška me može koštati montaže.

Koristio sam dva medium feeder štapa, na koje sam zakačio pelet hranilicu Haldorado, na jedan štap hranilicu od 35g, na drugi od 45g. Na oba štapa sam koristio udicu Mivard carp br.8 a predvez Haldorado Braxx 0.16.

Mamac sam stavio na tanki predvez, pošto domaćin ovog jezera insistira da što bolje čuvamo kapitalce.

Pošto su bile velike vrućine i jezero nema veliku površinu, računao sam na to da će voda biti topla, tako da sam izabrao primamu Haldorado Vatreni Šaran, pomešao sam 2kg primame sa 1/3 Crvenog Demona – šećerac u konzervi. Već sam pomenuo da sam bio raspoložen za eksperimentisanje, pa sam hteo da isprobam šta bismo dobili ako uz primamu intenzivnog mirisa stavim slatki mamac.

Majkin salaš - vatreni šaran

Primama Vatreni šaran i kukuruz šećerac, Crveni Demon

Majkin salaš

Kukuruz šećerac i Hybrid pellet spremni za stavljanje na dlaku

Za prvi pokušaj sam koristio kombinaciju gore pomenutog šećerca Crveni Demon i peleta Crveni Demon – Hybrid. Rezultat a prvi rezultat sam dobio već nakon 6 minuta, kada se pojavio jedan divan šaran od 3.10kg na ovu slatku kombinaciju!

Prvi šaran na slatku kombinaciju

3.10kg nije loše za prvi potez

Oduševio sam se zbog uspeha slatkog mamca, pa sam tu kombinaciju stavio opet, međutim posle pola sata nije donela nikakav ulov.

Nakon toga sam stavio Slatki Ananas - FLUO razređujući pelet, a na drugom štapu je ostao Vatreni Šaran. Već nakon 10 minuta, stigao je novi kandidat,  na pelet Slatki Ananas- FLUO. Težio je 2.2 kg.

FLUO Pellet Slatki Ananas

Pellet feeder hranilica 35g u kombinaciji sa FLUO razređujućim pelletom

Nakon toga sam na oba štapa stavio pelet Slatki Ananas – FLUO, koji mi je doneo dva lepa šarana.

Majkin salaš

Izričito se zahteva od ribolovaca čuvanje ribe, zato oprezno i nežno vadite udicu!

Svi su se obradovali ovom šaranu

Iz ribolova koji je trajao tri sata sam zaključio, da uvek treba da budemo smeli i da isporbavamo nove stvari, bilo da se radi o mamcu, ili o tehnici, i ne treba se držati samo jednog načina, jer kreativnost donosi rezultate.

U sledećem članku ću predstaviti neobičnu tehniku za lov šarana pomoću feeder štapa, gde ću klasične tehnike kombinovati sa modernim tehnikama i mamcima.